تحولات آسیا/

مخالفت نخست وزیر کامبوج با استعفا و برگزاری انتخابات/ افزایش نارضایتی ها از عملکرد نخست وزیر مالزی

مخالفت نخست وزیر کامبوج با استعفا و برگزاری انتخابات/ افزایش نارضایتی ها از عملکرد نخست وزیر مالزی

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: خودداری نخست وزیر کامبوج از استعفا، افزایش نارضایتی ها از عملکرد نخست وزیر مالزی و افزایش تدابیر امنیتی در اندونزی در آستانه سال نو میلادی از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.

کامبوج

با وجود گسترش ناآرامی ها در کامبوج، هون سن نخست وزیر این کشور ضمن رد گزارشها درباره بروز تقلب در انتخابات گفت از قدرت کناره گیری نمی کنم و انتخابات مجدد در کشور برگزار نمی شود.

اظهارات نخست وزیر کامبوج درحالیست که معترضان از برگزاری تظاهرات گسترده در فردا یکشنبه در پارک آزاد پنوم پن خبر داده اند.

هون سن تاکید کرد: بر اساس قانون اساسی کامبوج به عنوان نخست وزیر فعالیت می کنم و انتخابات مجدد برگزار نمی شود، زیرا هیچ فردی نمی تواند مجلس ملی را انحلال کند و هیچ سازوکاری در رابطه با برگزاری انتخابات پیش از پایان دوران نخست وزیری وجود ندارد.

وی افزود: نخست وزیر، پادشاه و مجلس ملی هیچ کدام این حق را ندارند تا پارلمان را منحل کنند و اگر معترضان همچنان بزرگراه ها را مسدود کرده و ساختمان های دولتی را محاصره کنند، اقدامات قانونی علیه آنها وضع می شود.

مالزی

رسانه ها همچنین از افزایش نارضایتی ها از عملکرد نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی خبر دادند که از زمان تصدی پست نخست وزیری در سال 2009 تاکنون بی سابقه بوده است.

بر این اساس میزان محبوبیت نخست وزیر مالزی در ماه دسامبر سال جاری به 52 درصد کاهش یافته است، این درحالیست که میزان نارضایتی ها در آگوست گذشته 62 درصد بوده است.

اندونزی

رئیس پلیس ملی اندونزی اعلام کرد که همزمان با افزایش نگرانی ها درباره احتمال تهدیدات تروریستی، تدابیر امنیتی در زمان کریسمس و سال نو میلادی افزایش می یابد.

مرگ بارترین حمله تروریستی به اندونزی در 6 مهر 1381 توسط گروه جامعه اسلامی مرتبط با القاعده به دو کلوپ شبانه در جزیره بالی صورت گرفت . در این حمله 202 نفر کشته شدند که 88 نفر از آنها استرالیایی بودند.

کد خبر 2200132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha